Job 25 van 49


Report this listing

Solliciteren



Category Manager


Functie

Als category manager ben je hoofdverantwoordelijke voor een bepaalde afdeling van het totaal assortiment die onze klant aanbied in Frankrijk en België.

Op basis van je verworven expertise, beheer je en optimaliseer je jouw assortiment met als doel de verkoop te gaan stimuleren binnen de foodservice markt.

Je gaat proactief op zoek naar nieuwe (innovatieve) producten.

  • Je ontwikkelt en implementeert een strategisch inkoopplan voor jouw segment.
  • Coördinatie van de operationele inkopers van alle vestigingen opdat jouw aankoop strategie optimaal wordt geïmplementeerd. (functionele aansturing)
  • Je bepaalt het assortiment door inzichten te verwerven op basis van trends, beursbezoeken en analyse van het assortiment van de concurrentie om die dan om te zetten in een verkoopstrategie.
  • Prijszetting bepalen van jouw segment.
  • Nieuwe concepten lanceren, samen met de marketing dienst.
  • Een optimale presentatie van jouw assortiment bij alle verkoopkanalen (salesteam, webshop, promofolder,…) garanderen.
  • Analyseren van de verkoop & winstgevendheid van het assortiment en je stelt verbeterplannen op.
  • Realiseren van een promotieplan om het assortiment extra te ondersteunen.

Jouw profiel

  • Minimum drie jaar ervaring binnen een aankoopdienst van de voedingssector.
  • Een achtergrond in de foodservice is een plus
  • Je bent een geboren onderhandelaar.
  • Ervaring met het aansturen van een team.
  • Je kan marketing & sales projecten opzetten.
  • Je komt terecht in een internationale firma waarbij je je vlot moet kunnen uitdrukken in 3 talen: Nederlands, Frans en Engels.
  • De commerciële exportactiviteit van een onderneming organiseren
  • De commerciële dienst van de onderneming organiseren (ontwikkeling van het netwerk, commerciële opleidingen, ...)
  • Key accounts van de organisatie opvolgen
    Het klanten-/prospectenpotentieel analyseren
  • De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Nationaal
  • Bestekken opstellen of bijdragen tot de opstelling ervan bij de lancering van producten of tijdens promotiecampagnes
  • De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Regionaal
  • De commerciële strategie van de onderneming uitwerken
    De jaaractieplannen bepalen (productpromotie, markten waarop kan worden geïnvesteerd, ...)
  • De concurrentiepositie onderzoeken (markt, prijzen, nieuwe trends, ...)
  • Activiteiten van de commerciële medewerkers coördineren
    Technische ondersteuning bieden
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen

Aanbod

  • Een functie met veel afwisseling en ruimte voor eigen initiatief voor mensen die in een resultaatgerichte, groeiende en professionele onderneming willen werken.
  • Verplaatsingen naar andere vestigingen vormen geen probleem voor jou.
  • Loon te bespreken, aangevuld met laptop, GSM, maaltijdcheques en hospitalisatieverzekering.
  • 39u week.
  • 6 ADV dagen extra/jaarbasis.

Ben jij degene die wij zoeken? Solliciteren kan via julie.vanhonacker@movejobs.be

Solliciteren

Julie Vanhonacker
056/53.31.53
moveoffice@movejobs.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht